Diskussion 2

Den var om så kallade "kamphundar" och hundägare...för nydligen läst om ett till fall om två hundar som bet ihjäl en litet barn och de var deras egna hundar...jag tycker dom är så ful äkliga...men de hör inte med saken..de är mycke om dom där hundarna..läste för nån dag sen om att de var en sån där hund då som förökte attakera barn men så kom de nån annan liten mindre hund å skulle rädda barnen...så han blev ihjäl biten stackaren....men de är nått som måste vara fel med dom här hundarna...visst kan alla hundar bitas de gör dom å ofta är de i försvar...men de är nästan allafall som blir ihjäl biten så är dom hundarna..å de är många som har kamphundar...å dom blir arga på att man tycker illa på dom..att media blåssar upp de hela..men varför är de nästan bara dom som gör de då?...å nästan alla säger att jag har så pli på min hund å den är så snäll skulle inte göra en flyga förnäd...men ändå bara vips så händer de...så de måste var nånting fel med dom...men de är inte hundens fel att den är som den är dom kallas "kamphund" för att vi männniskor har avla den din att slåss..å de jag tror att nånstans där då har blivit att dom har blivit agressiva..vi har helt enkelt förstrört hunden..å de nåt med deras psyke så dom bara får nå fel å bara helt plötsligt blir arg å biter..jag tror inte att de går å få den hundrasen bra igen..eller man ska aldrig säga aldrig....jag kan då inte förstå att man änns kan ha sånna där hundar..å specielt om man har barn..man kan enkelt inte lite på dom..för vips så får dom nå känpp å då blir dom farliga..å sen så har dom lös åxå..huvva man ska hålla sinna hundar kopplade..nee fattar helt enkelt inte vitsen...
sen så prata vi om hundägare...de är många hundägare som klagar på kattägare...å de är säkert tvärrt om åxå..hehe..men dom klagar att katter är så jobbiga bajsar överallt...att dom vill skjut katt fan..åå jaa jag har fått höra de..man vill skjuta katten inte för att den bajsar för min är en inne katt...men i allfall..visst bajsar dom..å de är inge bra för dom sitter sandlådan..men hundar bajsarlika mycke överallt....för inte är de ofta de plockar upp..å så har många dom lösa som dom kan skit vart dom vill...men detta är de få tal som gör men de händer..folk tar ju med hunden överallt..så tror då vissa att man kan ta in den vart som helst..å man har sakt att nej ni får inte ta in hunden..för vi har ju katt vill inte att den ska bli livrädd..å lika förbannat så tar dom med den..å skiter som jaha katten är väl inget..jag blir så arg över de..men som sakt de är de inte många som gör..tror jag då..haha..sen är dom väldigt nedvärderande mot katter...dom flesta som jag vet har hund hatar katter...ja alla kan ju inte älska dom..men att dom ndevärdera katten gillar jag inte...som om dom att de inget värt...dom är bara opålitliga..men va fan..hundar är likadana..de skiljer väl dom inte så mycke åt än att hundar låter matten bestämma för dom å katter dom klarar sig bra utan att nån bestämmer över dom..dom är självständiga..dom säger att katter är  korkade..sant!...men hundar är ganska korkade dom med har jag märkt..dom kan bete sig konstigt..de är inge fel på nån av dom gillar både hundar å katter...men katt klarar sig själv han kommer å gå som han vill lätt å hand om...å sen så är dom såå fruktansvärt mysiga!!..men hundar kan man göra lite mer saker...
men inget djur är bättre eller mer värt än något annat...vissa hundägare tror att dom är nått!!...hehe
men tacka vet jag min lilla kisse älskar han världens finaste<3
hur kan man inte tycka om en sån liten söt sak<3


Kommentarer
Stina

En död katt är en bra katt ;D

2009-02-12 @ 15:54:52
sara

Vi få absolut göra gofika någon dag! :) jag färgade det svart, utväxten & så :)

2009-02-12 @ 17:54:29
URL: http://frookensara.blogg.se/
Helena

Du är utmanad! :) gå in på min sida o kolla.

2009-02-13 @ 17:42:50
URL: http://justbambi.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!