Svininfluensan

Ja som säkert många vet så har Svergie fått de första döttsfallet av svininfluensan...och media vart som  tokiga!..tjata om de hela kvällen igår...och de var debatt om de på tv å allt..
Själv så har jag inte varit så skärskilt brydd om de å inte alls rädd...men ju mer man såg i går så vart jag skit nojjig å börja må konstigt..haha..nojjan!...men ändå så säger folk att man inte ska ta vaxinet...å dom som gör vaxinet bara bänlgar om vilka som först ska ta de å när de ska tas..nu ska inte folk kunna ta de förren november , december...va fan ska ta så länge?...fan folk hinner insjukna innan man börjar ge de..
å varför ska man inte ta de?....
på jobbet så pratar man om de..å säger att vi ska fundera på om vi vill ta de..
lite nojjig är man för vaxinet med..man vet ju aldrig om man får nå men eller blir sjuk eller ej?..jag vaxiner mig när man var liten..men jag har aldrig tagit när vi varit utomlands eller så..å jag klarar mig fint..jag har stort sett aldrig varit sjuk...så därför är jag inte rädd att jag skulle få de..
men jag har bestämt mig och jag ska ta de..de kan ju vara bra att skydda sig..så de är en självklarhet för mig..
men sen så tror jag media förstora upp de hela så mycke..jag tror dom förvärra de än de igentligen är...Svergie brukar klara sig bra..ioförsig så de klart de kan hända mer döttsfall och att de är bra att svergie reagerar...
men jag tror de finns många här nu som får panik när man vet att de dött...men hej ta en dag i sänder!...


Idag är man ledig..guu så skönt=)..har legat sett tv å bara sovit och njutit..
nu hade jag tänkt mig att städa och göra lite nytta för mig...
Tjaråå !



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!