styvsyskon/styvföräldrer

jag läste en blogg om det stod att den hade fått sig en styvsyskon somhon kom bra överrens och skrev att "man brukar ju inte komma bra överrens med dom"...
Jag tror att folk har lite förutfattade meningar om det!
Min pappa och mamma skiljde sig när jag var sju år..efter ett år eller om jag minns rätt så träffa pappa en ny kvinna som han blev tillsammans med och hon hade en flicka sen tidigare..johanna gick på dagis då och då hade hon inga syskon..men vi kom hur bra överrens som helst!oj så mycke vi har gjort tillsammans!...vi har hela familjen åkt i väg varje år på sportlovet och åkt slalom vi har semestra till stockholm, varit utomlands..ja hur mycke som helst!vi har haft de väldigt kul ihop!..
Visst har jag bråka med både johanna och maria..men i alla famlijer blir det bråk någon gång!..
Jag skulle adlrig någonsin byta bort dom!..å sen fick våran lilla syster Amanda=)
Jag är glad att pappa träffa någon som gjort han lycklig=)
Förut var vi två i syskon skaran och nu är vi fyra...å det är mycke roligare och vara fler=)
Dom är min famlij och kommer alltid tillhöra min familj!
Klart glömmer jag inte mamma heller!hon har haft några karlar även om jag inte har kankse gilla de så har jag acceptera dom!..men dom flesta har varit bra!

Man kan ju tro att ju äldre man blir att man blir klokare så då är de lättare att acceptera att föräldrarna skaffar ny..men i många sammanhang så är de inte så..utan dom är mer sura och brukar inte tycka om att det kommer någon ny...
Som jag..jag var liten jag tog de hur bra som helst inga problem..men för min storebror var det jobbigt han skämdes så mycke att föräldrarna skiljde sig..men han acceptera maria och amanda fort=)

Men visst det finns ju alltid dom som har de tvärt om att det inte är bra heller men samma gäller nog dom som lever med icke skilda!
Men det ska funka och man borde komma sams som en famlij även om man är olika!

Många kan ju tro att för att man skaffar en ny så ska de ersätta den andra...men så är det inte!..ingen kan ju resätta någon!...Men man vill ju att föräldrarna ska vara lyckliga och man kan ha det väldigt bra och ha kul!
Man måste ju acceptera alla människor!


Kommentarer
Helena

Jo jag måste spara undan från denna lön tills nästa månad men kommer ändå inte ha råd att komma i maj tyvärr. Jobbar typ bara 10 dar denna månad :(

2010-04-21 @ 16:26:13
URL: http://justbambi.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!