20/10

Igår så fick jag en tid på Previa på sjukgymnasten..min snälla och underbara gruppchef hade prata med chefen och hon hade ringt dit så det var okej..nu behöver jag inte betala när jag går dit=) Hur bra kan man inte ha det ibland!
Jag fick mig en lång prommis i går på jobbet när jag hade gå tur:p..så jag lata mig bara hela kvällen igår..jag var så trött..vet inte varför!..men fick jag Jävligt ont i nacken och sen huvudet de var väl därför man inte orka göra nå..
Handla alla fall lite grann för små slantarna jag har..å jag var så tokig så jag var tvungen för att köpa nå gott!..jag vet att det jag gör inte så jätte bra..äter knappt på flera dagar då är det klart man blir söttokig..vi satt och kolla på csi nya avnsitt..det var så spännande!Kan kanppt bärga mig till nästa:p
Idag har jag bara jobbat halv ett..sitter här och har ätit en skål med yogurt och en madarin dom är så sura och goda nu!Blir och träna ikväll=)..blev inget i söndags för att dom var tyvärr borta=( nu börja man som bli tokig när man inte har träna på ett tag..haha


Alla i lycksele är i någon sorts chok..igår hände det en olika där en kille miste livet..det är så hemskt med olycker..så alla pratar om det förstås..blir lite för mycke tycker jag..men det är väl för att det är en liten stad så händer det nått så vet alla om det och det blir världens händelse....Det är i allafall trist att sånt händer och denna kille bor i huset bredvid..jag känner han inte så väl men jocke känner han lite mer...vi har festa tillsammans..och han ler alltid och hälsar..jag var tvungen för kolla extra noga utanför huset om pasaten var där..men inte=(...Men man har som ändå legat grubbla övet det i natt om hur det kunde ha hänt...
Samma sak var där Manglarn och Tobbe dog i sommar i lastbilolycka..
Jag har legat och tänkte hur det kunnat kännas och hur det kunnat gått till..men man kankse inte känner så mycke..Det kankse bara blir svart..Jag skulle vilja testa dö för att känna hur det är för då skulle man inte vara lika rädd..
Jag är så fruktansvärt rädd för döden så inte sant..Jag är rädd för just det där ögonblicket när man dör att sluta andas..
Hujja det är så obehagligt men vi ska ju dit alla vandrar..
det händer så mycke nu för tiden..det är nästan bara hemskheter!...
Man tror aldrig saker kan hända en själv men man ska inte sluta förvånas..Man vill ju inte mista någon men tyvärr måste man göra det och det är inget man kan hindra..alla kommer vi nog mista någon gång i livet..
Min mamma sa till mig att jag kan inte springa var rädd och tro att saker ska hända det gör bara livet jobbigare och det är ju sant! Min mamma har varit med om mycke saker eftersom hon jobbat på akuten hon har väl lärt sig hantera saker och ting på ett annat sätt och det måste man väl för att orka..
Jag måste säga att alla läkare och alla som jobbar på sjukhus gör ett fantastiskt jobb..att dom klarar det!

När jag var på utbildningen i sthlm med tjejjouren så var det en kvinna som hade varit ett land(minns inte vart) det var mycke fattigt och det fanns inte många äldre..Hon hade sett en kvinna på gatan som hade gått som var kring 70 kankse..det var den ända runt där som var gammal så hon hade prata med henne..och hon hade varit med om krig och hon hade mist ALLA nära och kära..hon var helt ensamen..då hade hon fråga hur hon hade gjort för att komma över all sorg..Då svara hon man kommer inte över det man lever bara..
Och det var klokt sakt!
livet kan vara jävligt jobbigt och man kan mista nära men man lever vidare och lever för dom!
Man ska inte gå och tänka så mycke på vad som kan hända man ska bara leva!
Det är bara synd att dom måste ta dom bästa som kunde fått leva längre!
Men det gör ju så Jäkla ont och mista någon!




Ville bara stoppa in denna bild jag hitta från brosan

Manglarn som hade hade gått ner i vikt och försökt göra livet bättre
Tobbe som har en liten pojke och som skulle gifta sig
Det är så här jag minns dom som två tokiga grabbar
R.I.P


Till alla dom som mist livet<3

Till alla er som mist någon, Ta vara på er<3

Kommentarer
Kusin Ante

Killen var på vårt jobb förra veckan. Han körde väl åt Lycksele trp. Trist verkligen och det åkeriet har varit extra olycksdrabbat. En annan dött för nått år sen med hos dom. Sen fick dom andra tråkiga besked senare också som jag inte kan prata om här. Trist är det iaf med alla olyckor!

2010-10-21 @ 17:59:02

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!