16/9

Idag har det varit en ledig dag men var tvungen gå på läkemedelsutbildning för jobbet..kände absolut inte lockande!..men jag klev upp och gick dit det var ju väldigt intressant och det väckte mycke tankar..men jag vart ganska trött sen och huvuvärken kom och ögonen höll på falla ihop men jag klara igenom det=)
Fick lära oss en del..Hon tog bland annat om "Egenvård", det är ju man behandlar sig själv som har man huvudvärk kan man köpa huvudvärks tabletter och har man snuva så kan man köpa nässpray och så vidare..Och då sa hon att man ska egenvårda upp till tio dagar sen borde man gå till en läkare..Jag fundera på det sen, tänk man kan ha huvudvärk varje dag i mer än tio dagar eller varannan dag..tänk hur många gånger man borde ha gått till läkaren!..men nu vet jag det så man borde nästan göra det nästa gång!..Fast jag har ju varit till vårdcentral och lycksele lassa på grund av svårt och andas och huvudvärk..men inte får man nå hjälp ändå!dom kollar bara lite blod å lungor och sen säger dom att allt är bra å de är inget dom kan göra..tycker läkare borde ta en mer på alvar och ta sig tid och verkligen kolla vad problemet är.. Jag är orolig ofta att jag kan ha något konstigt, canser eller nå..Det är många många gånger man inte våga sova för att man är rädd för dö i sömnen..kankse därför man har sömnproblem också..
Det kan ju inte vara normalt!
Men nu kom jag in på nå helt annat..haha..
Vi satt även och kolla i en medecinlista vad alla heter å det är en del..haha..då hitta jag en medecin som heter "Thelin"..yes, som mitt efternamn och där stod det att ska sväljas hel..får ej tuggas!..haha..de är ju därför jag är så liten :p..haha..

Sen idag har jag promenera till Vanja och tog en promenad så gick vi henne och drack te och prata om allt..känns bra och kunna prata med någon=)..och Alycia har blivit större:p har nu lärt sig krypa lite och till och med stå om hon har något att stödja sig mot..hon kan till och med gå om han håller i hennes händer..fast det är ju lite vingligt än..haha..hon är så go!

Nu ska jag sätta mig framför tvn och se Idol=)


Lilla Alycia

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!