Undersköterskor ska inte käna mindre än undustri?

http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/jamstalldhet/article13671073.ab


Jag har varit inne och läst om detta och läst kommentarerna..Jag är ju i denna branch men inte utbildad..Jag vet inte vad man ska säga..
Visst indusrti så kan de vara ett farligt jobb och de där mycke pengar kommer in och jag kan väl gå med om att dom kan väl ha lite mer i lön men jag tycker de inte borde skilja så mycke..Å dom har ju redan till lägg dom som jobbar i farliga brancher för att dom har ett mer "farligt" jobb..
Men jag tycker ändå vi inom sjukvård,äldre och skola borde få mer i lön än vad vi har nu..För vi utsätts också mycke..Smittorikser och krängningar och andra grejjer..Vi hjälper ju människor för fasiken..varför skulle de vara mindre värt?
Sen sitter gamla gubbar från industri och gnäller att dom ska tjäna mer..men ni är för fan inte mer värda än andra..
då ska dom inte sitta och gnälla att dom får vänta 4 timmar på akuten för att dom inte får hjälp snabbt för att de inte finns nog med personal..För vi alla kräver ju en bra vård men hur ska de kunna gå när de bara dras ner hela tiden..Och dåligt med lärare och fler går ut med dåliga betyg..och låång väntan på plats på dagis..
Mer resurer till vård och skola och högre lön!
Sen så tjänar ju dom mansdomenrade yrken mer och så ska de inte vara..jag tycker de sjukt!
Allt är ju dyrare idag..Boende och livsmedel, därför så måste man kunna ha ett jobb och lön så man kan leva!
Sen är de många som utbildar sig till de som man känar mycke pengar eller tar de jobb för bara för att de är bra betalt och så borde inte va..Man ska göra de man vill göra och de man trivs med även om man känar mindre.

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!