Vikthets

Idag är de verkligen "inne" med att träna..Vilket är ju bra att vi rör på oss! 
Men jag kan tycka de blir alldeles för mycke..Överallt finns olika metoder om hur man går ner i vikt och det finns hur många som helst som bloggar om träning och vi tar foto när vi tränar och lägger upp på olika sidor och man ska  visa sig så himla duktig.
Visst är de är väl bra att kunna gå ner i vikt för de är ju inte de lättast! och man tränar för att må bra..Men om man mår bra även fast man inte tränar så mycke för vem skull tränar man då? Ibland så känns de mer att folk till slut träna så mycke för att det är måste inte för att man vill..för man ska ju göra saker man vill..Som om de blir ett beger..mycke det vi gör är ju psykist, kan träning också vara de, alltså tränar vi mycke för att det är mer psykiskt än att vi vill??
De är ju vi människan som sätter alla trender och det är vi som har skapa denna hets om vikten som de faktiskt är idag..Inte så konstigt att vi mår så himla dåligt över våra kroppar när de är så stor vikt på kroppen, att man ska se ut på ett visst sett..Att vi måste få dåligt samvete att vi stoppar i oss vissa saker och sedan mår dåligt över de..
Och så många gånger anses de som att om man är tjock eller mullig så är man lat, de är något negativt..
Visst om man blir tjock och det blir en risk för hälsan och man kan få sjukdomar och så är det väl inge bra lika så om man är för mager så finns det följd sjukdoma, då är de ju farligt och då förstår jag att man måste göra något åt hälsan men mår man bra och man är frisk så spelar det ingen roll hur man ser ut så länge man är frisk! för även om man är lite kraftigare eller är väldigt smal behöver de inte alltid betyda man inte är frisk.
Jag själv tänker ofta på min vikt och vad jag stoppar i mig och att jag tycker jag är för tjock och ibland får man dåligt samvete för man stoppar i sig godis när man ser folk hur dom tränar och äter nyttigt..Men jag är ju helt frisk! 
Varför ska jag behöva få dåligt samvete över de jag stoppar i mig och hur jag ser ut bara för att vi satt en trend om hur man ska se ut!..Man ska ju inte se till det yttre utan se för den vi är! för vi är alla olika varför sträva efter lika då?
Tänk att i vissa länder så är man lite rund så anses det som man är välmående medans i Svergie är det ett problem, vi ser alla olika på hälsa
Så länge vi är friska och får i det ämnen kroppen behöver och rör sig mellan varven så !
Alla får ju göra som dom vill, vill man träna i massor gör de,vill du ligga i soffan så gör de..Gör det som känns bäst för dig
Men de spelar nog ingen roll hur vi än gör vi kommer nog aldrig blir helt nöjda med oss själva, Människan blir aldrig helt nöjd!
Du är presic fin som du är! Och alla är vi lika värdefulla!
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!