Livet som Mamma

Nu är Oliver en månad=))
Livet som mamma känns så bra! De är nu man känner sig vuxen på riktigt..Från början när man kom hem så kändes de konstigt att man hade en liten men ändå så magiskt för han är ju så fin<3..Ibland när man sov på natten och man hörde han som låta till kunde man som tänka men just de vi har ju en liten, som om man glömde bort att man hade en..Men nu känns de som om man haft han jätte länge även fast de bara är en månad sen..
Han har varit så underbar att ha och göra med! Han har varit så snäll, knappt gråtit nå utan bara mesta dels sovit och ätit :p nätterna sover han också så bra=)
Men nu ett tag har han varit grining och vaken hela dagar och de tar på krafterna..Skriken är så hjärtskärande och sedan blir de mycke irriterande..man blir frustrerad och arg..man vet inte hur man ska göra för att han ska sluta..och när min stubin går så blir jag lätt arg..Så då sitter man där och gråter och känner att man inte klarar de och känner sig dålig och får dåligt samvete, kanske jag har varit för våldsam..tagit upp han i famnen för hårt eller skaka vagnen för hårt..Jag har till och med känt på hans kropp för att kolla att allt är helt och så då känner man sig som en barnmisshandlare..Så får man ont i hjärtat att allt detta
Men de bara andas och sedan försöka göra de bästa av de och de brukar ju gå bra till slut..
Ibland lämnar jag han nån minut för att andas och ta nya tag för att inte bli för frustrerad..Och ibland hinner hann somna innan man ska ta upp han...
Men även om han kan vara jobbig så Älskar jag han mest på denna jord!
Att bara sitta och titta på han när han sover eller ha han i famnen när han sover men även när han är vaken se när han rör sig och se på hans minspel är helt underbart!
De bästa som finns är ta han från vaggan till sängen och sova en stund med han tätt intill, de är helt underbar kännsla<3
Han är min världens finaste <3
Så att vara mamma känns så bra!
De är ett helt tidsjobb..Dagarna flyger bara iväg...man har inte tråkigt en sekund :p..man ammar och byter blöjja
om vart annat :p
Att vara mamma är inte de lättaste..och alla kännslor och tankar man har..ibland känns han ganska billig :p
Men de känns bra man kan prata med andra och att man inte är ensam med allt detta...

Så jag måste ge en stor elgoe till ALLA mammor där ute, Ni gör ett kanon jobb !

Och Tack till alla som får mig och tro på mig själv och ger råd och tips och finns där för mig !



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!