24/5

Hejsvejs i Lingonskogen :p
Snart helg igen..hehe
Ja veckan har varit bra och med blandade känslor...Natten mot Tisdag så ville absolut inte Oliver sova och dagen kändes bara skit! Vill helst bara glömma den dagen! Men pappa kom på kvällen så då blev de mycke bättre=) Han har varit i Ume och jobba å så fanns de inga hotell lediga så då kom han hit=) De var skönt och ha pappa här även om de inte var så mycke tid eftersom han kom på kvällen..Han har sovit här i natt med=))

Onsdagen kändes så mycke bättre även om lill killen vakna tre så somna han om efter sju och vi sov ända till halv elva..så skönt! När vi vakna så såg vi på reprisen av eruovison och Oliver sjöng med eller ja på sitt eget lilla vis då..haha..söt killen! Vi hade så mysigt<3
Sedan på kvällen så var jag och gick guldruschen..ja jag trodde de hette vårruset men de är i Ume..jag har inge koll på sånt..haha:p Vi var tio stycken från jobbet som gick och de var toppen väder! De var en del folk som gick..Jag hade med lilleman som sov i stort sett hela tiden. de var dock lite jobbigt i början att gå med vagnen bland allt folk å de var typ nästan bara jag som gick med vagn..hehe:p..Vi gick den längre streckan 5km..å de gick vi på 49 min=) När vi väl kom fram så fick vi en kasse med smörgås, festis och banan..så vi satt på gräsetoch käka=) Ja å så vann jag ett pris på mitt nummer så fick mig en strandfilt, De var inte dumt=) De var allafall nånting:p och jag som aldrig brukar vinna annars så de var kul :p..Men de var en toppen kväll! Med skön promenad och med fina arbetskamrater <3 De måste göras om!

Idag har så försökte jag söva lilleman hela morgon och förmiddagen..han sov stund vis några minuter men sen vid halv tolv så gav jag upp så då var de bara kliva upp! Men solen sken så vi tog oss en promenad till stan då jag gick in på försäkringskassan och bad om hjälp med sjukanmälan för de inte ha funka för mig via nätet..eller de har inte funka att friskanmäla sig så att säga..Men hon sa att de ska funka men hon hjälpte mig allafall och fylla i papper...Jag har ju inte vetat att man ska sjukanmäla sig när man är föräldrarledig för då förlora man inga mammadagar å jag som varit sjuk så mycke..Suck!Jag borde ha frågat innan men de är ju inte så jäkla lätt och tänka på de när man försöker lista ut med föräldrarpenningen..Jaja men de inget och göra åt nu utan jag har sjukanmält mig denna månad allafall!
När jag varit klart där så gick jag till konsum för att köpa mig varmkorv och festis eftersom jag inte fått i mig nå mat..Så traska jag hemåt och surra med brosan i telen medans=)
Satt mig vid svärmors ballkong ett tag där Sara och Malin satt..Gu så skönt de var i solen! Så härligt att de börja bli varmt! Å så blir man på så bra humör också=)
Gick hem sedan för att ge lilleman mat och ta mig en dusch för sedan gå till svärmor igen och käka grillat=) Även Margareta och Bengt var där=) Toppen gott med grillat! Tack för maten=)
Så nu efter denna trevliga dag så ska jag nu sätta mig och se eruovison och hoppas nu Sverige gå vidare=)
I morgon väntas badtunna och mat med jobbet, Så kul de ska bli!
Ha en trevlig kväll alla !


Bilder från Guldruschen :



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!