13/8

Godag!
Nu var det länge sedan jag skrev men har ju haft semester och knappt varit hemma haft fullt upp så har då inte blogga.
Ja jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Har ju gjort en del men orkar inte skriva en hel novell men jag haft en underbar semester måste jag säga till och börja med=)
Första veckan var vi i stugan i Arjeplog hela våran lilla familj=) Plus att lilla syster, pappa och Maria var där.
Vi hade så mysigt även om inte vädret inte var det bästa men de var då soligt en dag så då bada jag och Amanda men kallt var de! Oliver plaska också i vattnet förstår. Sedan fiska vi och åkte båt vilket var första gången för Oliver och det tyckte han var spännande men mest roligast var ju och åka fyrhjuling som vi körde mycke med=) Så mycke skönt var de och komma bort från sivilationen :p
Sedan var vi hemma några dagar och tvätta och sådant innan vi packa om och jag och Oliver for ner till Malmö. Jocke skjutsa oss till Umeå flygplats och vi tog flyget ner. Fick byta i Stockholm men de gick bara bra och Oliver tyckte de var mycke spännande och flyga som var debut för han=) Så vi möttes upp av min Bror med fru Jenny=)
Vi gick om kring och såg lite av Malmö så vi gick till en stor park där de fanns ett litet tivoli och så lite små djur man kunde se på och flera olika lekparker, mycke fint! och en dag for vi till Ystad och bada. Där var de mycket fint! En annan dag så tog vi tåget över till Danmark, Köpenhamn och gick omkring och sedan var på tivolit. Sedan var vi på leklandet en dag. De var varma dagar och vi åt god mat och bara njöt! Malmö var en fin stad faktiskt=)
Sedan drog vi vidare med tåg till Västerås till min fina vän Marie=) Gick på stan och shoppade och en dag så sola vi. For också till ett stort shoppingcenter där dom hade massa affärer och även ikea men där var vi bara in en snabb sväng. Så en dag kom Tove och lilla Elina från Skövde och vi gick på stan och åt lunch och surra. De var så kul att vi Sunderbyn brudarna var samlade igen<3 Som jag saknat dom!
Efter några dagar i fina Västerås så tog vi tåget hem som blev en mycke lång resa med lååång försening! Men men vi tog oss hem allafall:p
Så vi var hemma en dag och tog igen oss och tvätta, fira Jocke genom att gå ut och äta och så fick han också en parfym och så packa om ännu en gång och jag och Oliver tog bilen till Luleå för att spendera sista semester veckan där=)
Där umgicks jag med familjen och vänner=)
En dag for jag och mamma till Piteå och titta och fika, Mysigt!
Jag gick på stan med Isabelle i Luleå också=) Och en kväll var vi och hälsa på en kär vän Gullan så hennes pojk fick leka med Oliver=)) Och en kväll så var vi med Helena till hennes mamma och surra i massor=)
Och sen så en dag var vi ett kompis gäng på Hertsödagen och kolla på loppis och sedan for vi på stranden och bada=) och en dag så var jag med Vicky och åt lunch och sen var till lekparken=)
Och sista kvällen passa jag på att fara ut lite så pappa var barnvakt=) Var till Klotski och där var de fest:p Men jag drack inget för skulle ju köra hem sen dagen efter men trevligt hade jag=) Jag träffa flera gamla vänner som man inte sett på flera år så de var kul=)
Så de var min semester de! Super bra och jag har njutit av varje minut!