15/12

jag måste rekomedera en film som är grymt bra som måstes ses å de är arn den andra filmen ja den första är åxå bra men den andra var mycke mer spännande...å de sjuka är att den har ju hänt på riktigt...å vi hade kunnat tillhört danmark idag...å de jag satt å tänkte på sen var att tänk på lååångt bak i tiden då dom kriga de med svärd å allt så kriga dom för fred...vissa var less på dom som regera som hade slaveri ville ha makt tänk att människor då ställde upp å kriga för en bätre värld...att dom våga jag hade varit skit rädd jag hade aldrig våga...dom stod där för våran skull dom dog för våran skull för att vi skulle få en bättre värld å de blev de....om dom inte hade kriga för oss för freden vad hade då hänt?hur hade de sett ut?de vill jag inte tänka på...en stor respekt till dom som dog för vår skull utan dom hade nog inte världen sett ut som de gör idag...dom kan man kalla riktiga män!!...men världen i dag är ju inte så jätte bra idag heller...vi kriga fortfarande för fred å de är bra att de finns sånna...men de är konstigt att folk fortfarande krigar...att vi inte lärt oss nå av de gångna?...men allt handlar om makt..vem som ska ha makt..men spelar de nån roll vem som har makt bara vi har de bra...världen har bara blivit mer girig galna å korkade...undra om vi någonsin får fred på hela jorden?...jaa kankse långt fram när jag är död de vet man aldrig...stor respekt till alla dom där ute som kämpar för den!
bara lite tankar där...sen måste jag bara säga en annan film som jag sett förut men såg igår hade inte sett den på länge som måstes ses om du inte har sett den är stardust skit bra tycker jag om man gillar fantasi=)

Jaa annars i helgen har man inte gjort så mycke mer än att jobba...å sett lite idol..kul att kevin vann=)...sne såg jag på faddergalan jag tycker de är så hemskt de som händer i världen..å hade jag pengar så hade jag gett men nu har man knappt råd att leva...man fick som en tår i ögat när man såg de...men samtidigt så känns de som att man ska titta för att tycka synd om dom å tigga pengar å tycka vi är snåla som inte ger så jag brukar avstå å se sånt...för ibland är de för mycke sånna galor...men de är bra att dom finns å att folk ger pengar absolut...de får mig bara tänka att jag har sån tur att jag lever som jag gör...jag är glad att jag har ett hem, mat för dagen en familj å ett gott liv..man verkligen uppskattar de man har och ta vara på de man har...de ska alla göra=)
nog med de...vart på arbetsförmedligen å satt över timme å väntar så kommer de en dam frågar om jag hade tid jo sa jag å så kolla hon upp hos den jag hade..då var hon sjuk..så hon bad om ursäkt å sa att arbets hade slarva å inte sakt nå de gjorde inge men man blir så jävla less tänk jag hade fått sutit hela dagen å vänta...jävla arbets!dom är sämst dom har verligen inge koll å så tar de så tid man får vänta en timme för att å prata med nån..så ser man massor som går förbi hela tiden...sluta lata å sitt på era kaffe raster..hjälp oss de är de ni är till för...om annars vad fan gör ni igentligen?
jaja nu måste jag kuta ner på konsum vi ska handla äntligen har inte haft mat på två veckor...änltigen lönen kommit...
tja rå!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!