23/4

satt och tänkte på en sak..såg kindom of heaven för någon dag sen skit bra film för övrigt..så tänkte jag på krig nu och då tänk på den tiden..först var de dom som vill ha makt och rikedom mot dom som slogs för sitt folk och fred..fatta då när dom kom i stora trupper med sina hästar eller gick till fots..hade på sig sina utrustningar med sina svärd...men dom hade vissa relger ändå å det var ganska mycke respekt ändå...idag så behöver du bara trycka på en knapp princip å booom så är det tio tusen människor borta..man krigar för makt idag..men terrorister dom tar ju ihjäl sitt folk lika så dom stora makthavarna i vissa länder där dom fortfarnade har slavar..till vilken nytta?..vad står dom igentligen för?...
Jag hade velat leva på den tiden fatta coolt ändå...inte coolt att kriga förstås...men ändå vilken upplevlse å se stora trupper komma med sina utrustningar..snacka sexigt..haha...vilket mod dom måste ha..vilka människor dom måste va..att slåss för sitt folk och dö för sitt folk de kallar jag hjältar...tänk om de inte fanns dom som gjorde de..då kankse världen sett annorunda..kankse inte varit så fria..vem vet...men godheten vinner mer än vad man nog trott och tror men de tar nå bara tid..dom som slog låångt bak i tiden dom kan man kalla riktiga män!

Idag har jag fått sovit lääänge å skönt var de..varit ute å promenera..men jag höll på svettas ihjäl..där kom jag med mössa och jacka medans andra hade thirt på sig..haha..varit sväng på dollar å köpt nå gott till helgen..skrapa ihop från spar grisen..bara en kronor undra vad hon funderar i kassan när jag bara kom med massa mynt..haha..men de är bra att ha en spar gömma...
Och när jag gick i det sola vädret och lyssna på musik så tänkte jag på hur jag var på stranden med alla jag kände hade sterio dansa i vattnet och drack kall öl...snacka om skönt det hade varit..jag längte till sommaren..men jag ska jobba hela..haha..men nån dag är man ledig så då blir de öl på stranden..hehe..Sen så saknar jag min storbror jävligt mycke..fick veta att han inte ska komma till midsommar kankse för att dom planera tågluffa i europa låter ju skojj..men jag vart ledsen hade velat träffa honom..=( ...Älskar dig i massor vill bara krama dig nu<3
Tänkte ta och diska sen blir de käka middag..har praktik från halv fem till halv tio idag=)



Kommentarer
Christer Björklund

Tänkte på det du sa om kriget. Och rustningar, mod och ära. Sånt har inte förändrats Tellan :) Det är bara tekniken som tagit sina steg frammåt. Dom som krigar och som har sina rutningar och vapen tror juh ändå på det dom gör, att det är rätt för deras land och familj. ^^ Saknar dig, kramar sköt dig/er.

2009-04-24 @ 12:06:44

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!