fredag 6/2 rädda glesbygden

Såg på uppdrag granskning igår och då var de om glesbygden...den håller på dö ut...och de är ju jävligt synd..jag kan förstå att folk flyttar när de inte finns jobb och sen plockar dom bort all komnunikaton som affärer och sådant...när jag såg på programmet så tyckte jag byborna var så söta..haha..de är bara äldre som bor kver typ..å i en by så var den en tant som körde ut maten som betställt för dom hade en konsum..å hon fick typ bara bensinpengar så man kan säga att hon jobbade gratis..fatta vilka människor..så otroligt snälla...jag hade lätt bott på glesbygden så mysigt å kan köra skoter hela vintern å på sommaren köra båt..men de skulel vara så svårt att bo där om de inte finns nån mat affär eller skola eller bensinmack...skulel de finns skulle man ha de man behöv:p...fattar inte varför folk ska vara så rädda å flytta till glesbygden...för de finns lika mycke å göra i storstäder som glesbygd...skulle aldrig falla mig in å bo i stockholm..varför ska alla flytta till stockholm blir ju bara trångt...så jag säger rädda glesbygden! ge pengar å stoppa jobben i glesbygden å ger dom mer så tror jag folk flytta tillbaka..va fan ska vi lägga ner pengar på storstäderna dom har ju redan de dom behöv..å dom är bara snåla dom jävlarna som inte vill att vi ska lägga ner mer pengar på glesbygden..å vem at stockholmarna skulle sätta sig i en bil å fara ut å ge folk mat å göra de gratis..inte en jävel kan jag tänka mig..men idagens samhälle är ju alla så för fina å bo glesbygden..dom blir rädd för att få skit under naglarna å klagara på att de är kallt för dom går i så tunna kläder och gå i högklackat...
nää tacka veta jag skoteroverall och stora skoter skor...
Jag är en äkta norrlänning kommer alltid vara
Älska Norrland !
Rädda glesbygden !

Ja då var de fredag..jag har varit på ame å kolla praktik inte fått nått än..men de gör mig inte så mycke..sen varit på dollar å handla massa fika å godis...men vissa av fikat var inte så gott spm jag trodde uch dollar..haha..å de var så jävla kallt å gå över bron så jag var tvungen för blunda å kunde inte röra munnen...men ska inte gå ut mer idag...ska bara äta godis..ska börja dra mig till tvn för snart börjar that 70 show som är de bästa programmet som finns..haha
trevlig helg !

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!