Slöja

Igår när jag arbeta så var jag hos en vårdtagare vi satt och kolla lite på tv..då var nå program från nått muslimskt land där de handla om livet typ..då var från bland annat en frisörsallong där bara kvinnor fick komma in..dom får igentligen inte film där för att kvinnorna visar håret..min vårdtagares kommentar var "men så löljligt sånt där är igentligen"...gammla människor brukar ha ganka mycke fördomar om utlänningar...men jag höll fan med...slog mig först varför gå och fixa håret när dom ändå inte får visa de?!...
De har varit ganska mycke disskutioner om just slöja...specielt från dom som bär dom!...visst jag tycker absolut att man ska få ha dom om dom nu vill..man får ha på sig vad faan som helst..vi är alla olika..men vi har alla olika synpunkter om saker och ting...kvinnor dom säger att dom har dom för att dom vill..jag tror inte riktigt på de...eftersom dom är ju ofta troende och man ska bära sånt...dom gör de mer för troende än sin egen...jag tycker själv de är kvinno förnedring att just kvinnor måste ha de...dom ska kunna vara fria lika mycke som männen och alla andra..
Jag såg en nu när de var så himmla varmt när jag var ut å gick..var en mamma med två flickor och en pojke...mamman var hel täckande..jaa alltså slöja och klänning lång ärmad..lika väl ena flickan inget skinn visades där..den andra hon var så liten så hon kunde väl inte ha slöja..och pojken då..jo shorts och höll sin thirt i handen..vaa fan..skulle de inte dö att gå så där...
nää vi ska leva i ett lika land så om kvinnan ska bära ska mannen åxå göra de..!...vad hjälper de å gå så där..ingenting!...
så har man hört att flickorna ska egen lektion om dom har i simhallen för att dom inte vara med pojkarna...så idiotiskt!..bor man i detta land så följer man de lagar som är här!...
kommer hit vill ändra en massa till deras fördel..klagar på massa saker..tycker vi är rasister...är de så konstigt att folk har fördomar mot dom...om man klagar så jävla mycke och vill ändra på vårat land...så stick då!...vi har inte bett om de..men även dom som är muslimer eller ja...har ju åxå fördomar..!
jag har en kompis..som inte är vit...hon hade klänning på sig på skolan och klackeskor inte så himmla höga..då kommer de en tjej som bär slöja och skriker en massa att hon är en hora..vad fan är inte de nå fördom då?!...dom tycker de att vi tjejer som går typ i kort kjol och typ inte har slöja är horor...idiotiskt!
ALLA har fördomar!...så är de bara...
de låter som jag är rasist men de är jag inte...jag är bara less på vissa saker..jag har många kompisar som inte är svensk...okej då tycker dom ändå som jag..haha...de är bara bra dom har samma åskit...så jag drar inte ner alla..alla är inte sådant...!
men de fattar man ju själv...man tar seden vart man kommer!..klart att jag hade rätta mig efter lagarna om jag hade flytta till ett annat land..men nu bor jag här och jag rättar mig efter svenska lagar...och de ska alla också göra!!...
de finns många idioter i våran värld!
Gör de du själv vill och var fri!..
och kom ihåg man gör alltid till saker man själv gör de till

Tycker man skiter religoner...eller att leva efter dom!...vad är de för vits å leva efter nånting man inte vet är sant...livet blir ändå inte bättre för de!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!