Anorexi/Bulimi

Jag har tänkt på en sak!...de är ju så mycke snack på tv om dom som är tjocka hur man går ner i vikt och massor med piller och dieter hur man gör...de är så himmla öppet..!du kan dö om du inte går ner i vikt..å blabla..men varför snackas de aldrig om dom som har anorexi?...de som att de är tabu å prata om de..att man ska inte prata om de högt ingen ska typ veta om någon ha de..att de är kännsligt att prata om..men de är ju samma sak som att vara tjock men att dom är åt andra hållet..jag satt och läste om de och man blir rädd när man läser om de!...de är så farligt..och de är så många som har dött om de..uch de är så hemskt!..såå mycke snack om gå ner i vikt massa reklam om olika piller å annat skit..när de finns så många som lider av anorexi!..de är helt sjukt..tycker att man borde vara mer öppen för prata om anorexi/bulimi...så folk borde veta att de är lika farligt att banta!..ojoj fatta vilken värld vi lever i!där alla måste vara perfekt!..att man måste nå den perfekta kroppen..men alla ser vi olika ut!

Tecken på anorexi :

-Frusenhet
-trötthet
-sömnsvårigheter
-vikfobi
-magsmärtor
-mensen kan utebli
-håravfall
-Håret blir torrt, fnasigt och livlöst


Ja de är bara vissa tecken man kan ha..å man behöver inte ha alla tecken...
Om man tror någon i sin närhet har anorexi eller på väg att hamna där kan man försöka prata med den personen och försök vara där å hjälpa en...de är svårt att medge att man har anorexi!...men man ska vara öppen och kunna prata om de och väga erkänna de..de är inget att skämmas för!...


Hon dog av Anorexi


Kommentarer
sara

Jag undviker att prata om det eftersom jag mår fruktansvärt dåligt just nu. Men tack iallafall för att ni bryr er och för att ni finns där.. och det är nog många som anar vad det kan vara, men just nu orkar jag inte prata om det.

2009-09-22 @ 11:54:14
URL: http://frookensara.blogg.se/
sara

Ja visst är det så, men jag har pratat om det med en person och för tillfället är han den enda jag vill prata om det med.

2009-09-22 @ 12:56:24
URL: http://frookensara.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!