P-stav, P- spruta?

Jag har nu bestämt att sluta med P-piller..å nä ni behöver inta var oroliga vi ska inte skaffa barn än!...Det är för att jag missar jämt! fyra dagar så tar jag alla på samma gång..å sen kommer ihåg en dag och sen missa två..å ja typ så håller det på..jag vet att det inte blir skillnad om jag tar alla men jag gör det i allafall..men får ju skylla mig själv att jag mår där efter..men det är inte heller bra för kroppen och hålla på så där..därför ids jag fan inte hålla på käka när jag ändå slarva som jag gör det är som ingen bra ide då..
Jag var duktig förut men nu så slarvar jag!
Jag fundera då på P-stav eller P-spruta men är osäker på vad man ska välja och vad som är bra så undrar det är någon som har prova p-stav eller p-spruta???

Kommentarer
Sophie

Jag har p-stav och jag tycker det fungerar bra, vissa dagar blöder jag mer eller mindre. Vilket inte är roligt, ehm vad mer kan jag säga. P-stav är bra för då slipper man ju tänka. Det är bara å köra all in ^^ Sen om du nu överväger att anväda p-stav så är det ju olika från person till person hur kroppen reagerar. Jag hade rätt mkt blödningar i början, nu har jag det ibland.. ibland har jag inget från 1-3 månader sen kmr det typ var och varannan dag ^^

2010-12-09 @ 15:44:37
URL: http://soffoos.blogg.se/
Nickan Amanda

Jag har också P-stav och de funkar svinbra för mig, inte haft mens på snart ett år! Skönt ;D

Men första månaderna när du ha den kan va jobbigt för din karl iaf.. :p Humöret är som en berg-och-dal-bana, Men som Sophie skrev så är allt väldigt individuellt..

Jag e iaf nöjd =)

kram å lycka till!

2010-12-09 @ 16:11:55
URL: http://navl.blogg.se/
Lina

Man ska undvika p-stav om man inte har barn sen tidigare den informationen har jag fått av vårdcentralen och ungdomsmottagningen (hörde runt för ville vara säker. Hoppas att du hittar rätt val för dig :)

2010-12-17 @ 19:40:42
URL: http://linow.myshowroom.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!