26/2

Det vart ingen vinst på vinlotteriet denna gång heller..men vi hade mycke trevligt=)..synd bara att vi inte var så många..

Igår var vi hemmas hos min jobbar kompis som har tjej jouren och hade de riktigt mysigt vi fika och såg på en film som heter "När mörket faller"..en svensk film..som handlar om tre olika liv och som hinner håller våld..
den första handlar om en utlänsk famlij och våldet där en av hennes syster blir utsatt av våld av sin pappa det handlar helt enkelt om hedersmord..det är så hemskt så inte sant!..jag blev bara så arg när jag såg de!..man kan som aldrig förstå att man kan ha ihjäl sin dotter eller syster för att den vill träffa killar eller vill vara fri..det är så hemskt att det händer..
det andra livet handlar om en kvinna som blir misshandlad av sin man och tar mod och anmäler han..men mannen blir mer ett offer än hon..hon blir utfryst av jobbarkompisar och får inte berätta i tv om han för då blir de förtal mot han...det är helt skrämmande tycker jag att de kan vara så där!
Det tredje handlar om en man som äger en klubb och tre killar som inte blir utslängda av vakterna och dom kommer sen och skjuter dom..han blir slagen och hotad om han vittnar..
Denna film måste ses!..den är så grym!..man blir så arg , ledsen och frustrerad av människor kan göra så!
En stark film!..och jag fick många tankar efter jag såg den.
Man kan inte förstå att de ska finnas så mycke våld i världen.

Sen följde man så klart hockeyn igår först på tvn och sen radion..den var så spännande!..dom var sååå nära!..men faan att dom skulle förlora!..besviken som fan!

Fy vilket trist väder det är ute idag!..hojja!känner inte för göra någonting..sitter fortfarande i morgonrock och fundera på vad man ska göra?!..

Å så har jag boka klipptid=)..och för första gången i mitt liv också färgning..har aldrig färga hos frissan..det kommer bli dyyyrt!..men kände att jag viller unna mig något..så på torsdag blir de..får se hur jag klipper mig och vilken färg jag ska färga har inte bestämt mig än.

Trevlig Helg !

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!