Kärleken och vännerna

Kärleken är blind brukar man säga och det stämmer nog många gånger...
för man träffar en person och så blir man tillsammans och då ger man all tid till denna och det är klart att när man är ny kär vill man spendera mycke tid tillsammans ett tag och de respektera man som kompis det. Men det finns en gräns tycker jag. man blir som förblindad av kärleken att man bara är med denna hela tiden och man glömmer sina vänner. Man hör typ aldrig av sig och sakta men säkert blir vänner irriterade och dom tycker att man aldrig är med dom. Är man kär så glömmer man lätt sina vänner. Många blir som klistrad vid sin käraste och måste vara med den jämt.
Jag kan bli så irriterad på sånt!och man kan bli så ledsen. Man kommer till luleå för att vara med sina kompisar och sen väljer vissa att vara med sin käraste..mig som man knappt träffar och den käraste som man träffar jämt..det klart man blir less!
Man ska lära sig att priotera..man kan priotera både kärleken och vänner..
Ni kanske tror att jag och jocke var så i början att vi sket i kompisarna men icke..vi träffades bara under helgerna och på loven men varje gång jocke var här så var vi alltid med mina kompisar...jag priotera bägge två samtidigt!fast det kankse annan sak eftersom vi bodde i olika städer.jag vet inte?men det borde det inte vara..
Jag älskar jocke så mycke, lika mycke älskar jag mina vänner!
Jag hatar när folk pratar skit om mina vänner eller säger att det är inga vänner...folk vet inte ett skit!

Folk kankse tänker att är man vän så står man alltid kvar då är man en riktig vän..till en del är de sant man ska ju vara där för en och om det tar slut så är dom där för en..men till en viss del tycker jag inte att man ska stå och vänta på en vän..för är man är en riktig vän så väljer man inte pojkvännen/flickvännen före sina vänner det är inte riktig vänskap!Man ska inte som vän behöva stå och vänta på att en vän ska komma...så därför tycker jag det är rätt att dom väljer att inte stå och vänta...för en får höra att man är inte en bra kompis som inte stödjer en när det tar slut..man får fan skylla sig själv!Men behöver inte vara ovänner för det man kan ju prata med varandra men det blir inte samma vänskap..
Om förhållandet tar slut och du står där utan dina vänner för du valt att vara fast till din pojkvän/flickvän så får du bara skylla dig själv!
För jag vet att om det skulle ta slut mellan mig och jocke skulle klara mig bra för jag har stöd från mina vänner.
Jag älskar dig jocke och jag älskar er mina vänner glöm aldrig de!Så glöm inte ta vara på dom du har!
För vem vill stå ensam?
Det var bara några tankar....skriver lite osamanhängande jag vet..haha..som sakt jag är en talare ingen skrivare!

Kommentarer
Tella

Kikar in. Åh, vad roligt med ngn annan som har samma smeknamn som jag..har aldrig träffat någon med det faktiskt. Ha en fin dag!

2010-07-20 @ 13:58:08
URL: http://tellas.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!