Bakåt i tiden

Studenten är i morgon för en del så satt och tänkte på min student. Det är 5 årsen jag gick ut skolan, Shit vad tiden går fort det är helt sjukt jag kan inte förstå att det är så länge sen.
Ja vad minns jag utav min student..!?!!hmm..jag kom hem från min parktik från lycksele när det var sist veckan..alla beyg var satta. Fast min lärare tjata på mig att jag skulle ändra lite saker på mitt projektarbete lite grann så jag kunde få godkänt men hon hade sakt varje gång jag ändra att det var fel så jag var så arg på henne, om jag får säga det så var hon så dum..hon hitta alltid nått fel så när jag kom till skolan då när det var typ nån dag kvar så sa jag bara nä nu ids jag fan inge mer för allt jag gör är fel du får fan ge mig ett ig jag ids inte mer hon vart så paff å var som på mig men jag ides inte dividera med henne. Vad gjorde jag sist veckan?!hmm..jag minns fan inte jag hängde nå mest på UH och  var med "gänget "..jag minns att vi satt utan för fiket och jag och Tove satt och prata vi var som rädd samtidigt som det var kul att det var våran tur att skrika vi har tagit studenten. Vi satt och fundera vad fan händer nu?vi vill som inte gå ut skolan för då måste vi börja ta ansvar och göra nått med våra liv som vi inte visste vad fan vi ville.
På den tiden brydde jag mig inte knappt om mitt utseende eller om klädsel..det var inte så jag gick på stan och shoppa grejjer till studenten. Mamma var på mig om vad jag skulle ha men jag orka inte bry mig jag var som bara med polarna. Dagen innan studenten så fråga mamma om jag hade bestämt mig vad jag skulle ha på mig..ja just de sa jag..så jag grävde i min garderob och hitta en svart lång klänning..mamma tyckte svart kan jag väl inte vara..men hon sydde upp min klänning och för att inte vara så mörk och dyster så tog jag på mig en vit tröjja ovan på..och tog fram ett par svarta höga skor som var hål i klacken..Jag hade ärvt dom från faster..haha..snacka om vara brydd!..haha..självklart så var jag inte på chamngefrukosten för det första orka jag inte gå upp tidigt och för det andra orka jag inte vara med klassen..gjorde allt för att undvikan dom..jag vill inte fira med dom..så for direkt till kyrkan..vi sjöng sånger allt kändes bra=)..sen fick vi åka buss tillbaka till skolan å man tyckte det var lite pirrigt kul..samlades i våran matsal på HR fick fika..kom fan inte ihåg var det var vi fick..å nej jag var inte onykter, hade inte druckit nått...så kom en våra lärare som var tvungen för gå när vi gick i tvåan så alla vart ju skit glada!..så ropa dom upp och vi fick betyg och krama alla lärare..jag var dom bland dom första som gick upp..satt mig ner och fick syn på ett samlade betygs dokumet..jag sa väldigt hög "vad fan" så titta..jag vart svin sur!..för det var några av dom som hade sämre betyg fick slutbetyg..så klart jag vart arg för att dom inte nämt något till mig att jag inte skulle få slutbetyg..dom hade tagit bort ett ämne som dom tydligen inte visste vad jag hade fått..fatta less!hatar lärare från den dagen ännu mer..hur fan kan man göra de?man går en hel jävla kurs och sen bara vips tar bort det..så det förstörde jävligt mycke av min dag där..men så klart så är det ju jag så jag ska ju alltid råka ut för nå jävulskap...sen fick vi en lapp om jag minns rätt om vilken tid vi skulle gå ut..så vi gjorde oss sen beredda och ställde oss..läraren fråga om alla minns sången dom skulle träna på som jag aldrig hann få för jag ju just från min praktik när dom fick den typ så jag vart ju paff..men ingen hade träna och ingen visste hur den gick..haha..inte så brydda direkt..haha..så hon gav oss den och börja smått sjunga för att vi skulle ta vid sen men ingen kunde den så alla slängde pappret och sprang ut och skrek "för vi har tagit studenten"...känns hur skönt som helt just det ögonblicket..så fick man massa grejjer å så skåla vi, Drugge hade köpt chamnge=)till och med Dan var med då hur kul som helst!man surra lite å kramades..sen skulle klassen åka flack och pappa å dom tyckte att jag skulle göra de men helena vägra då ville inte tove heller så då vill jag fan inte vara ensam med dom på flaket så jag tog de lyxiga och åkte bil så brosan åkte runt med mig på stan medans jag drack en öl och skrek....väl hemma så var det mat och presenter..helt ärligt kom jag inte ihåg vad jag fick..men jag minns allafall en grejj och jag fick min första kamera av familjen och jag var super nöjd!så var till och med Grannarna Stina och Patrik där och gav mig en sak..det är underbara människor!det bästa grannar vi fått!!
Sen på senare på kvällen så drack jag massa öl förstås och var inne stan och spela kubb med brosan, jocke så klart och några andra polare..det var tjejerna mot killarna själv klart vann vi tjejer..brosan blev så arg så han gick fram och sparka på kungen och svor att hur fan han kan förlora mot tjejer..jäkla så jag garva!!hur kul som helt och inte nykter heller..sen minns jag inte så mycke mer..jag vet att vi tänkte fara ut men vi gjorde typ aldrig det..vet inte varför..
Det var min student de..inge märkvärdig alls men ändå ett väldigt minne!..jag har kvar min student mössa han ligger på tv möbeln och det är tre stycken som har skrivit i den..Helena som skrivit "älskar dig frugan=)"..Tove "Tack min extra mamma för dom här tre åren/din tove"...haha..min mamma har alltid varit extra mamma till henne..så jag var väl lite grann själv kankse..haha..ja och Stina så klart "Ska vi dricka pilsner ikväll"..den bästa man kan skriva..haha..vi drack pilsner jämt..det var alltid fest..(inte varje dag drack vi, bara på helgerna)

Tycker det är så kul och se hur glada alla studentare är...jag glädjs med dom=)och det är klart man ska fira..och många kankse håller ihop med sin klass..jag hade den oturen att inte göra det..så där för är jag avis på dom som firar med hela klassen..hehe..

Men igentligen är det inte så mycke och fira för man vet inte vad man kommer till..kommer ut i arbetslöshet..å det gjorde jag men det visste jag det var därför jag var så rädd samtidigt att at studenten..men man ska ju ha kul för stunden och fira..

(jag vet mycke stav fel och kankse inte så allt sammanhängande men orkar fan inte rätta)



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!