3/5

I natt var ingen bra natt..Hade en ingen glad bebis och ännu mindre glad och trött mamma!
Han som ju som sakt efter tio igår men vakna igen vid ett..Jag försökte söva han och vagga han..trött som jag var Och kankse dåligt natt eller morgon humör hur man nu ska säga de..till slut så tog jag upp han försökte amma han men han vägra ta mina bröst utan bara skrek..
Och innan de på dagen hade han knappt tagit dom heller..
Så frustration, less och ledsen över att han inte ville ta mina bröst jag la ner han i vaggan igen..men de funka inte till slut så tog Jocke upp han och gjorde ersättning till han..Så jag la mig och andas en stund för sen kliva upp och vara med killarna..Han somna då sen igen men vakna sen när Jockes telefon ringde vid sex..Å han har inte lite hög volym heller! Så trött och dåligt morgon humör svor jag åt Jocke..
Jag kan få ett sånt dåligt humör när jag är trött..Och när min stubin inte är lång..jag försöker behärska mig..för de är ju stackars Oliver som de går ut över..han kan ju inte rå för de...Men jag får dåligt samvete varje gång och blir så ledsen när jag blir så arg...Jag måste skärpa mig mer! Jag måste andas och ta de lugnt..Jag får inte bli arg! Och Oliver är ju så snäll ändå och jag har ju fått sova om nätterna..Jag är väl bortskämd när de gäller de å de kommer sådan här nätter ibland de är bara intala sig de..
För jag älskar ju min lilleman<3
Men alla har väl dåliga dagar antar jag å de går ju över..Lilleman värkar glömma fort för han skratta så mycke sen..<3
Även om han inte förstår så brukar jag säga förlåt och pussa han och säga att mamma älskar han=)
Han somna allafall till en stund sen..och sen när han vakna så försökte jag amma igen..å de värkar funka lite men bara på ena bröstet? så jag försökte inte ge han ersättning alls..Men han verkligen protestera så till slut gav jag upp och gav han ersättning
Jocke kom sen hem med lunch=)) Sedan tog vi oss en promenad och Oliver somna direkt vi kom utanför dörren..så skönt! Och sover än=)
Nu sitter jag här och tittar ut på de tråkga gåra vädret å fundera på om jag skulle städa men jag orkar inte just nu..så tänker slöa en stund och se sen när lilleman tänkt vakna igen..
Tjohej!



Kommentarer
Sara - Mamma i Juni

Sv: Ja alla är ju olika! :) Jag vill gärna packa min så den står redo och klar när det är dags att åka in :) Jag är ju en sån som måste ha allt ordnat och planerar flera veckor i förväg, så det börjar vara dags att iallafall skriva upp vad som ska med! :D

2012-05-03 @ 19:34:29
URL: http://frookensara.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!