Traditioner

Nu har första snön kommit och man blir alltid glad och facinerad över de
Men samtidigt kan jag tycka de är lite jobbigt och börja ta på sig massa kläder och de blir svin kallt och då kommer jag inte idas att gå ut å gå när de blir svin kallt!
Men de är nu jag verkligen längtar till Jul! Få julpynta och massa mys!
Min mamma sa till mig att hon tycker de är viktigt att bevara traditionerna nu ja fått barn för dom ska få känna en annan känsla än en vanlig vardag Och det håller jag med om!
Julen är igentligen inget problem för jag bruka julpynta och sånt och när vi firar jul hos pappa så har vi fortfarande tomte även om minsta syrran är 12 men just det att de mysigt med tomte och de är tradition=)
Men sen också att baka pepparkakor och lussabullar så han får vara med och baka=) För jag bakar ju aldrig på jul! Men ska börja göra de nu när jag har Oliver..Men i år blir de inte så mycke för att han är så liten än...Men nästa år!=)
Men sen också påsken som jag alrig "firar" om man nu säger så..Att försöka påskpynta och gömmer påsk äggen=)
Ja man ta vara på alla dessa helger=) Ja å så får man inte glömma midsommar heller!
De känns faktiskt jätte kul och börja som ta var på dom och göra nått specielt för vissa saker har man som inte gjort eftersom man är vuxen och inte orkar men nu så gör jag de för Olivers skull=)
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!